fredag 19. desember 2014

Flere votter fra eventyrskogen *** 7 *** Og: Vinn vottepar!

Eventyrlauv er siste mønster ut i presentasjonen av den nye e-boka vår. Men heile eventyret vårt er så vidt i gang, og i dag kan du vinne eitt av tre ferdigstrikka vottepar (sjå foto og omtale nedst). Er du rask, kan du - eller ein venn - få ei god og varm julegåve sendt i posten allereie i morgon!


Saftige og grøne vårlauv, teststrikka av Tori i Pickles Pure Wool -
og raudglødande haustlauv med gylne striper (grunnmodellen)
strikka av Frida i Ask/Hifa 2 
Litt om Eventyrlauv først: På eit magisk tre kan det vekse alle slags lauv og vottar. Målet med dette mønsteret er den som strikkar gjerne kan dikte vidare, eller kombinere dei tre ulike diagramma som er med i oppskrifta. 


For dei som enno ikkje har prøvd å strikka tofarga vottar med tommelkile i handflata -­ altså vottar à la Selbu -­ kan grunnmodellen av Eventyrlauv vere ein bra start.

Variant 2: "Frostlauv" med hjartestripe (til høgre). Denne blåturkise og kvite votten er strikka i det økologiske garnet Cheeky Merino Joy frå Rosy Green Wool.

Variant 3: Hjartedryss: Her strikka i Shetland Soft frå Malsen og mor (til venstre)For å få til ei avrunda lauvform, er fellinga mot toppen laga meir gradvis enn på vanlege vottar.

No til julegåve-konkurransen: Kommenterer du under dette innlegget, med ynske om kva for vottar du har lyst på av dei tre på fotocollagen nedanfor, innan kl 23 i kveld (fredag 19. desember) er du med i trekninga om eitt ferdigstrikka vottepar. Om du har lyst: Skriv gjerne også kvifor du ynskjer deg akkurat dette paret! Eitt par blir trekt ut (til deg?) rett etter kl 23 i kveld, dei to andre para gir vi i gåve til Kirkens Bymisjon i Oslo.


Vil du vinne: a) Herrevotten "Bjørnen og ulven" i størrelse herre stor 
- strikka i Peer Gynt-garn (til venstre)? 
Eller b) Damevotten Eventyrlauv i størrelse dame medium/stor (kan tovast mindre) 
- strikka i Ask/Hifa 2 (i midten)? 
Eller c) Barne- (og dame)votten "Tornerose" i størrelse ca 6-10 år 
- strikka i Rauma Tumi (til høgre)?

Skriv kommentaren din under dette innlegget, før kl 23 i kveld! 

Oppdatert (20. des) - trekninga er no utført, og begge pakkane sendt: 
Gratulerer til Caroline Murstad, som får Tornerose-vottane! 
Kirkens Bymisjon får "Eventyrlauv" og "Bjørnen og ulven". 

(alle foto: Frida Engeset, bortsett frå fotoet av Tornerose: Ann Myhre)


31 kommentarer:

  1. Ååå, så mange fine votter. Gleder meg til å strikke fra den nye boken med enda flere eventyrvotter i jula - ikke minst skal det blir fint med fridager og litt mer strikketid...
    Om jeg skulle ønske meg et par her, så måtte det bli damevottene i Høstlauv mønster - de var vakre... og fargene var midt i blinken - til meg :-)
    Takk for alle de flotte votte-mønstrene, og riktig god jul!

    SvarSlett
  2. Fine votter alle parene, men jeg ønsker meg herrevottene av den enkle grunn at han som passer herrevotter her i huset sjelden får noe hjemmestrikka (det er av en eller annen grunn mer fristende å strikke smått ;) ). Krysser fingrene!

    SvarSlett
  3. Ååååå så fine alle er:) ønsker meg Tonerose votten om jeg er den heldige vinner. Liker så godt mansjetten på den. Takk for alle de fine oppskriftene! Ønsker alle en fin jul!

    SvarSlett
  4. Ja takk. Vil gjerne vinne damevottene. ;-)

    SvarSlett
  5. Alle var nydelige, men tornerose vottene vet jeg min datter hadde blitt veldig glad for å få i posten :)

    SvarSlett
  6. Fantastisk flotte votter alle sammen. Begge bøkene er fulle av flotte design. Falt pladask for Eventyrlauv, så håper desse kanskje blir mine !?<3

    SvarSlett
  7. Alle er nydelige, i morgen er min bursdag g tenk om Tornerose vottene ble mine, det hadde varmet et snart 46 år gammelt hjerte. God juleklem til deg.

    SvarSlett
  8. Fantastiske flotte votter, og boken er på ønskelisten jeg sendte til nissefar...

    SvarSlett
  9. Nok en gang, flotte mønster! Jeg vil veldig gjerne vinne den i midten:)

    Vigdis Stensrud

    SvarSlett
  10. Nydelige alle sammen. Men hvis æ må velge blir det herrevottene i hvitt og grått. Mvh marit mabe58@hotmail.no

    SvarSlett
  11. Eventyrlauv har en aldeles nydelig mansjett, derfor ønsker jeg meg det votteparet.om jeg ikke er så heldig å vinne,skal jeg strikke dem sjøl. Har kjøpt den første e-votteboka, og er klar for den neste. Og jeg har r Hifa-garn å strikke av. Mamma skal få votter hvis jeg vinner,for pappa er syk og jula blir så som så. God jul!

    SvarSlett
  12. Fine votter alle 3, men Tornerose er favoritten. Blir jeg den heldige vinneren står jubelen i taket 😊

    SvarSlett
  13. Flotte votter!!
    Jeg har kjøpt boken, knallfin, men har enda ikke rukket å strikke noen votter :'(
    Skulle jeg være så heldig å vinne, så tror jeg det må bli herrevotten... Eller nei, det er ikke så viktig :) Vi liker godt strikkavotter både datter, pappan og jeg <3

    SvarSlett
  14. Ønsker b: damevotten eventyrlauv. Rett og slett fordi jeg har strikket votter til andre, men ikke til meg selv:-)

    SvarSlett
  15. Åh! Jeg vil gjerne ha damevottene i alternativ B). De var veldig fine.

    SvarSlett
  16. Alle vottene er nydelige. Skulle eg vera så heldig å vinne velger eg damevotten Eventyrlauv.
    Mvh Dagfrid

    SvarSlett
  17. Turid Asphaug Tusen takk så flotte votter, og hvis jeg skulle være så heldig og bli trukket ut ønsker jeg meg herrevottene. (Kopi frå Facebook, sidan Turid Asphaug ikkje fekk lagt inn kommentaren her sjølv.)

    SvarSlett
  18. Så flotte flotter! Hvis jeg er heldig, så må det bli Eventyrlauv. De var så fine :-)
    Mvh. Kjersti

    SvarSlett
  19. Så fine! Jeg vil gjerne vinne:) Helst Eventyrlauv... S

    SvarSlett
  20. Veldig fine votter!! Vanskelig å velge om jeg skulle være så heldig å vinne. Må kanskje bli herrevottene, så hadde mannen i huset også fått seg noe strikket. Det hadde vært en fin overraskelse til han :) Og så fint at kirkens bymisjon får seg to flotte par også! Hilsen Charlotte Finkenhagen.

    SvarSlett
  21. Så gøy med enda en strikkebok!, må prioritere å strikke votter snart skjønner jeg -så mange fine votter :)) om jeg skulle være så heldig å få votter til jul ønsker jeg meg damevottene. Selv om alle er fine prioriterer jeg meg selv denne gangen, pga av eksem må jeg bli flinkere å bruke votter og med så fine votter klarer jeg det helt sikkert :D

    SvarSlett
  22. Knallfine alle sammen, men jeg velger herrevottene - rett og slett fordi pappaen min bruker opp votter kjappere enn jeg gidder å strikke til ham. ;)

    SvarSlett
  23. Herlig med ny bok fra Vottelauget! Dere er så dyktige. Jeg rakk ikke å strikke votter til faddebarnet til jul ( og bursdag, 8 år på selveste julaften) derfor ønsker jeg "Tornerose"-vottene. En fin gave til henne ❤️

    Caroline. Murstad@nrk.no

    SvarSlett
  24. Ønsker å vinne Tornerose votter til et barnebarn som er så glad i å være ute i snøen ;-) aldeles nydelig mønster. >3

    SvarSlett
  25. julie@greftegreff.com19. desember 2014 kl. 22:33

    Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg herrevottene! Har tre herrer i huset som trenger votter - særlig SÅ fine ☺☺☺

    SvarSlett
  26. Gratulerer til Caroline Murstad!

    SvarSlett
  27. Johoooooooo, så gøy!!!!
    Gleder meg til å gi dem til faddebarnet ��
    God jul til alle!

    SvarSlett
  28. Så mange fine votter :)
    Hilsen Fredrikke

    SvarSlett
  29. Skal hilse fra ei meget fornøyd 8-åring som fikk Tornerose-vottene på bursdagen. De var midt i blinken ���� - Caroline

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var hyggelig å høre! Gledelig jul til 8-åringen og resten av familien!

      Slett
  30. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett