lørdag 28. januar 2017

Fargefryd i februar


Da jeg skulle prøvestrikke Vottene 450 farger valgte jeg å la meg inspirere av dennne fine strikkebagen. Garnet er rester, det er Finullgarn, Jamieson&Smith 2ply, samt noe Latvisk garn med ukjent navn. Omtrent samme tjukkelse.


Mange av strømpepinnene mine var opptatt på annet hold, så det ble pinner 3,5 mm, som er litt tjukkere enn jeg normalt ville brukt til votter med dette garnet. Resultatet ble flotte votter som var litt for store. 


Etter en rundt i vaskemaskina på 40 grader ullvask, hvis jeg ikke husker helt feil, ble de akkurat passe, og enda varmere og mjukere enn før. 


Har du en fin strikkebag du kan finne fargeinspirasjon fra? Eller kanskje et postkort eller et bokomslag? Bare fantasien setter grenser - vi i Vottelauget gleder oss til fargerike februar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar