torsdag 2. desember 2021

Har du børi ved? Nei, bøtta er fylt med votter!

Bildet viser en bøtte fylt til randen med strikkede votter.

Jeg (Wenche) skulle egentlig hente inn ved ... men begynte plutselig å tenke på votter i stedet for 😁. Har du det sånn innimellom, du også?

I dag skal jeg legge opp til årets mysterievotter. Jeg har jo allerede strikket et par (teststrikket), men de er så fine og morsomme å strikke så det må bli et par til.

Mens jeg tenker ut garn og farger til de nye vottene fant jeg frem noen av mine andre eventyrvotter som er litt julete (jeg har noen flere også...). Oppskriftene til disse finner du i boken vår, Eventyrvotter, og/eller i noen av e-bøkene våre. Du finner lenker til e-bøkene her på bloggen. Flere av oss i Vottelauget har jo også laget enkeltmønstre som har vært mysteriestrikker osv. Så hvis du går inn på våre profiler på ravelry kan du se der også. 

Men tilbake til bøtten. Hvis du har tid og trenger noen idéer til småstrikk eller julegavestrikk til i år eller neste år, så kan ta en titt oppi bøtten her (se fra nederst og videre rundt mot klokken):

1 og 2: Hvite og røde votter Snøhvit fra boken Eventyrvotter (oppskriften er kun tilgjengelig i boken)

3: Vottene Fabelaktig (design: Wenche Roald), adventsmysteriet fra 2018

4. En bitteliten sniktitt på årets adventsmysterie (design: Tori Seierstad)

5. Votten i midten er vottene Grantreet (design: Møyfrid Engeset)  Disse finner du både i boken Eventyrvotter og i e-boken Flere votter fra eventyrskogen.

6 og 7: Stjerneklart lue og votter (design: Wenche Roald) fra e-boken Sareptas Krukke  

Hvor julete de blir kommer helt an på hvilke farger du velger 😉.


#adventmedvottelauget


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar